SZKOLNI LOGOPEDZI
mgr ANNA MAZUREK-KLEIN mgr EWELINA MAŚLANKA
poniedziałek - 10.50 - 11.35 poniedziałek - 12.50 - 13.35 wtorek - 10.50 - 11.35 wtorek - 11.50 - 12.35 |
Słowo „mowa” jest terminem szerokim i obejmuje język, artykulację i fonację. Związana jest z ogromnym obszarem działań każdego człowieka i wpływa na kształtowanie jego osobowości. Sprawne posługiwanie się językiem jest jednym z warunków twórczego i aktywnego uczestniczenia człowieka w życiu społecznym. Dlatego też opanowanie właściwej techniki mówienia, wyraziste wymawianie głosek i wyrazów daje dziecku większą szansę na sukces szkolny i pozwala uniknąć wielu niepotrzebnych stresów. Prawidłowa wymowa ma również wpływ na procesy percepcyjne, w szczególności na naukę czytania i pisania.
CEL TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
usuwanie zaburzeń mowy
wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy
wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej
likwidacja przyczyn i skutków pierwotnych oraz wtórnych, do których zalicza się zarówno psychologiczne, jak i pedagogiczne następstwa zaburzeń mowy
METODY PRACY W TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne
doskonalona jest sprawność aparatu oddechowego
prowadzone są ćwiczenia zmierzające do wywołania i utrwalania prawidłowej artykulacji głosek
wzbogacany jest zasób słownictwa biernego i czynnego dziecka
kształtowana jest i doskonalona umiejętność wypowiadania się
Terapia nie polega na samym przychodzeniu dziecka na ćwiczenia logopedyczne, ale niezmiernie ważne jest dokładne i systematyczne wykonywanie zaleceń logopedy w domu. Efektywność ćwiczeń w dużej mierze zależy od współpracy z rodzicami dziecka.
AMK
Porady dla rodziców | Scenariusze zajęć | Ćwiczenia artykulatorów |
Jak dbać o prawidłowy rozwój mowy. | Głoska s w nagłosie. | głoska "r" |
Kiedy dziecko mówi niepoprawnie? | Wiosenne przygody | głoska "sz" |
Na czym polega terapia logopedyczna? | Nadchodzi wiosna |